joi, 5 septembrie 2013

Plajele din Mamaia

Concediul petrecut la mare anul acesta a fost o ocazie foarte buna sa inspectez un pic plajele din Mamaia, pe care le-am vazut aparand cu disperare in check-in-urile de pe FaceBook. Si trebuie sa spun ca am fost sever dezamagit de calitatea lor fata de asteptarile si pretentiile de fitze cu care am ramas dupa prezentarile pe FaceBook.

Ce caut eu la o plaja? Nisip fin, apa curata, sezlong si ambianta placuta iar ce am gasit nu a fost tocmai asa. Pretul sezlongului variaza intre 10 lei si 40 lei din cate am remarcat eu, dar asta nu este intotdeauna o masura a calitatii desi exista o tendinta clara ca plajele ieftine sunt pline de familii cu copii zgomotosi, tati si soti cu berea in nas si in general vulg. Nu stiu daca preturile sunt reduse pentru ca se cam terminase sezonul.

Dar la Fratelli unde sezlongul in weekend e 40 de lei si sucul de portocale 25 de lei, plaja este dintre cele mai proaste posibil. Intrarea in apa este blocata de culoarele pentru skijet, deci trebuie sa te duci in stanga sau in dreapta ca sa faci o baie. Iar apa era plina de piscaciosi din aia mici care nu te lasa sa te relaxezi in mare. Nu are nisip, este plaja de scoici mici si intepatoare. Muzica este foarte OK, de bun gust, si este probabil singurul avantaj la Fratelli beach. Asta si spectacolul idiotilor cu bani de la mami, tati sau afaceri cu statul - pentru ca eu sunt sigur ca cineva cu banii munciti nu vine sa ii arunce pe o plaja de 2 lei. Chiar a fost misto si show-ul, s-au combinat la mare doua nobile vlastare ale noii clase de parveniti, un el nevazut de soare vara asta si o ea cu tzatzele batute in cuie - siliconata adica. Din cate am observat nu mai e la moda sa iei fata de mana, sa o plimbi la malul marii seara, sa o saruti... nope, o tii de vorba intre corzile de ski jet si la intoarcerea pe patura va faceti poza de pus pe FaceBook sa anuntati prietenii tai si ai lui ca sunteti impreuna. Da fuq is wrong with you?!

Kudos avea muzica perfecta pentru deranjat toata lumea pe o raza de 1km pentru ca era si prea tare si prea deloc potrivita pentru relaxare. H2O avea pernele acelea supradimensionate care pareau interesante si nu spargea nici o cacofonie de zgomote timpanele proprii si personale. Pe ambele plaje nisipul era ceva mai fin decat la Fratelli. Btw, le-am vazut clubul in Constanta, asa cladire decrepita n-am mai gasit decat la tigani saraci si scapatati.

Dintre plajele de fitze H20 si Ipa Nera par OK si sa isi merite banii, celelalte au dezavantaje mult prea mari.

De curiozitate am fost pe Princess Beach o zi si m-au terorizat musculitele, ma gandeam ca poate am eu gust mai bun si le atrag dar era evident ca sufereau si alte persoane la fel. M-am linistit, imi faceam griji ca sunt dulce si asta nu se poate, nu, nu. Putina lume, liniste, fara familii dar nici printzese de admirat, topless sau nu, nu erau. Adica ele erau printzese in mintea lor, erau topless, dar de admirat nu era cazul. De compatimit, acesta e termenul cautat.

La Cetate era destul de libera cand am fost eu, desi plajele de langa ea erau pline poate pentru ca acestea era in fata unor hoteluri ieftine, poate pentru ca pe La Cetate erau unguri veniti in familie, olandezi pentru ca vitica aia grasa nu putea sa fie decat olandeza si poate si alte natii. Mie mi-a convenit pentru ca nu era aglomerata, era relativ liniste si am putut sa imi citesc relaxat volumul de Dan Simmons.

Princess Beach si La Cetate sunt din gama 10 lei sezlongul in timpul saptamanii, ceea ce mi s-a parut foarte decent.

Ce nu pare sa inteleaga lumea e ca nordul plajei are vreme mai schimbatoare, apa mai rece si ca pe masura ce cobori spre sud ai parte de soare mai mult. Daca adaugi nisipul cu scoici, preturile nesimtite iti rezulta ca sudul e o idee mai bun decat nordul.










Poze facute cu telefonul mobil Xperia Pro, pentru ca nu mi-am luat pe plaja DSLR-ul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu