duminică, 22 septembrie 2013

Ingrijire pentru ten

Inainte sa ma barbieresc ieri mi-a venit o idee dupa ce am tot citit pe iHerb indicatiile de folosire pentru unele uleiuri.

Deja folosesc din cand in cand:
- uleiul Monoi Tiare Tahiti, Scented Coconut Oil, Monoi Pitate, 4 fl oz pentru calmat si ingrijit pielea dupa barbierit


- uleiul Aura Cacia, Organic, Nourishing Tamanu Oil, 1 fl oz (30 ml) pentru ajutat pielea sa se vindece mai repede


- de curand mi-a sosit Aura Cacia, Tea Tree, Cleansing, 0.5 fl oz (15 ml) luat pentru proprietatile lui antibacteriene mai ales.


Vad eu pe iHerb scris ca uleiul de tamanu e bun nu numai pentru piele cat si pentru par iar pentru efecte si mai bune este recomandata adaugarea de 1-2 picaturi de ulei esential. M-am gandit la sapunul Lemongrass de la Nubian Heritage care are si ulei de copac de ceai adaugat pentru proprietatile vindecatoare si antibacteriene. Descrisa ca fiind pentru aromaterapie, varianta de la Aura Cacia am luat-o pe post de dezinfectant daca tot scrie pe sticla ca este 100% ulei esential pur.

Initial am gandit in liniile recomandate in descrierile produselor de pe iHerb: o pompita de tamanu, 1-2 picaturi de copac de ceai si dat pe cicatricile si vanataile mele. Dar uleiurile acestea sunt in cantitati prea mici si prea scumpe pentru a le putea aplica pe fata sau pe par... singure. Zilele trecute am inceput sa ma gandesc ca si monoiul tot ulei este si ca as putea sa il folosesc ca purtator pentru uleiurile scumpe. Asa ca am luat sticla de monoi ceva mai putin de jumatate plina, l-am facut lichid si i-am adaugat 15-16 picaturi de ulei de copac de ceai (0.75ml - cam 1.5% concentratie dupa estimarea mea) si 8 pompite de ulei de tamanu (nu stiu cati ml are o pompita, dar am facut o regula de 3 simpla fata de numarul de picaturi copac de ceai).

In teorie cel putin am acum un ulei care hidrateaza si ingrijeste pielea, o vindeca repede de taieturile de la barbierit si are grija sa curete si eventualele bacterii cu care m-as putea intalni in drumurile mele. Miroase ceva mai masculin decat uleiul de monoi simplu, mie cel putin aroma de tamanu mi se pare agreabila.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu