marți, 6 august 2013

Palatul Mogosoaia

Un loc frumos care merita vizitat si explorat indelung este Palatul Mogosoaia, unde este atat de liniste si calm incat nu iti vine sa crezi ce istorie zbuciumata au vazut zidurile sale in mai bine de un secol de cand a fost construit. Ce mi-a atras atentia pe pagina wikipedia este ca existat o vreme cand romanii erau in stare sa construiasca un palat din caramida si piatra cu mainile goale si cativa scripeti in 3 ani iar acum dureaza 20 de ani sa toarne o limba de asfalt.

Este un loc foarte frumos, inconjurat de lac si padure, aproape de Bucuresti dar departe de nebunia orasului, unde gasesti racoare si poti sa te relaxezi la iarba verde zacand pe o paturica sau alergand dupa un fluturas de badminton. Foarte frumos ingrijit, curat, poteci pietruite si strajuite de felinare pe curent sau stalpi de iluminat cu acumulator alimentat de panou solar, mi-a placut contrastul acesta intre vechi si nou.




Stilul cladirilor mi-a placut, inflorit de decoratiuni elegante in stilul brancovenesc si restaurate cu grija.













Larg, aerisit, cu spatiu destul intre cladiri, departe de inghesuiala cutiilor de conserve in care traim la bloc sau chiar in vile din complexe asa zis rezidentiale, colivii care-s aurite.

Din pacate lipsa de educatie a romanilor incepe sa isi faca simtita prezenta si in acest loc, afisul care a trebuit pus pe cavoul familiei Bibescu si tembelii veniti sa isi faca pozele de logodna pe acelasi cavou nu pot lasa loc de indoiala.





Am nimerit in plin eveniment pentru cercetasii romani, nu stiam ca avem o astfel de organizatie, cu atat mai putin ca sunt 100 de ani de cand exista in Romania. Aveau tot felul de activitati tematice, simulare de proces, invatare nonfomala, corturi intinse la un camping in cadrul palatului, ce sa mai zic, se agitau de zor. Si din cate am vazut eu, baietii deja stiau ca cel mai mult au de cercetat la fete, cel putin in aceasta directie erau pe drumul cel bun :))










Desigur, exista si un american idiot care isi punea grupa sa repete obsesiv aceleasi expresii, n-am inteles care era scopul lui, nu faceau practica pentru nimic util, nu invatau sa puna cortul, nici sa aprinda focul. Doar bodoganeau ceva si pe urma "one more time!".

Pentru final, ma laud cu ce poze mai artistice poate sa faca D40-ul meu :D






Vizitati palatul, merita explorat si plimbarile pe aleile sale sunt foarte relaxante. Lipseste poate doar un debarcader de unde sa iei barca sa te plimbi un pic pe lac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu