sâmbătă, 13 iulie 2013

Fecioare anonime

"Buna, ma numesc Alex si sunt fecioara. Sunt aici pentru a va povesti cum este zodia mea, am vazut despre sagetatoare pe FaceBook, despre gemeni pe Twitter... de ce nu despre fecioare pe blog".

Pentru barbati nu conteaza zodia prietenilor, ne doare in parcare de ea, sa ne anunte Facebook cand trebuie zis la multi ani si luat eventual un cadou. Dar daca sunteti fete si stiti un nativ al acestei zodii, Dumnezeu sa va ajute, pentru ca recunosc de la bun inceput ca avem cateva defecte si trasaturi foarte nenorocite.

Eu sunt foarte introvertit si necomunicativ, reprezentant tipic al zodiei si mi se aplica manualul la litera. Nu va luati dupa blog, aici scrie latura artistica a personalitatii mele si nu ma refeream la transmis pareri si informatii - fecioarele exceleaza la asa ceva pentru ca suntem ordonate, structurate, atente la detaliu si perfectioniste. Si urasc, detest, ma enerveaza sa dau telefon, nu-mi place sa sun lumea - probabil pentru ca nu-s obisnuit.

Vorbesc despre comunicat ce ne place, ce nu, ce ne enerveaza, ce ne dorim, ce simtim. Este greu, foarte greu pentru o fecioara sa exprime sentimente si emotii pozitive, spiritul critic si inclinatia spre aciditate si ironie intra pe pilot automat aproape imediat ce deschidem gura si ranim persoanele la care tinem, uneori mai rau decat dorim si uneori chiar fara sa dorim asta. Dar mare atentie, pentru ca nu deschidem gura decat daca ne pasa de persoana in cauza sau de subiectul respectiv. De fapt cu cat o fecioara este mai sarcastica si mai ironica, cu atat persoana este mai importanta evidentiat de faptul ca facem efortul sa ii zicem ceva, iar daca ii mai si explicam e probabil pentru ca o respectam si o consideram egala noastra. O fecioara nu va pierde niciodata timpul sa tina lectii unor personaje pe care le considera idioate si irecuperabile pentru ca cel mai probabil si va da seama repede care e situatia cu morile de vant din fata si se va orienta spre activitati mai productive. Cautam compania persoanelor inteligente, creative si cu bun gust, care sa ne completeze precizia si orientarea spre detaliu. De aceea daca ma faci sa ma relaxez si sa rad, sa renunt la controlul la care tin atat de mult te voi aprecia mai mult pentru ca sunt rare persoanele alaturi de care ma pot prezenta ca fiind doar eu si-atat.

Pe de alta parte ne dorim foarte mult sa fim apreciati, acceptati si mai ales doriti. Cand eram in scoala nu eram luat in echipa sa joc fotbal pentru ca nu stiam si nu stiam pentru ca nu eram luat in echipa. Pe atunci nu existau lentile de plastic si ochelari speciali, resentimentele de atunci ma urmaresc si acum in privinta fotbalului. Dorinta de integrare cred ca exista deja si am compensat cu cea stiam sa fac si eram bun: teme si note mari, limbi straine pentru a fi cautat de colegi chiar daca numai pentru a obtine ce aveau nevoie, multe carti citite si jocuri pe calculator. Si acum imi place sa imi arat utilitatea si interesul cu fapte, cand agreez o persoana ma uit sa vad ce are nevoie, ce i-ar prinde bine si-i ofer pentru a vedea ca ii sunt alaturi si-mi pasa. In epoca primitiva vanatorii se intorceau la pestera cu carnea de mamut, eu vin cu carti, filme sau buchete de flori - se numeste evolutie. Cat de greu mi-a fost sa ajung in stare sa iau o floare unei fete si inca tot mi se pare risipa de resurse, dar daca fetelor le plac trebuie sa mai fac si ca ele.

Un compliment de la o fecioara trebuie intai recunoscut ca fiind unul, pentru ca va fi foarte rezervat si din experienta proprie stiu ca reputatia de cinic si misogin duce la tendinta de a le interpreta negativ. De exemplu o mancare "comestibila" este foarte buna, o poza "draguta" este reusita tinand cont ca a fost facut cu un Canon PowerShot SX110 IS, un text "interesant" este chiar inteligent si amuzant. Cu mine trebuie mers pe ideea ca daca am zis sau facut ceva, am avut cel putin 2 motive bune sau rele care m-au convins si ca pe undeva intentiile mi-au fost pozitive. Sunt foarte foarte lenes si daca am iesit din casa in loc sa ma joc ME3 sau sa citesc ceva din seria Xanth pe PaperWhite, inseamna ca am facut un efort sa trec peste limitari si incorsetari date de caracterul introvertit si de comoditatea naturala a speciei fecioara.

Corectitudine si onestitate sunt calitati inerente fecioarelor, din pacate uneori insotite de lipsa de flexibilitate si maleabilitate, ceea ce face cel putin dificila relatia cu una. Orice este mai putin decat adevarul complet pe care ma astept sa il primesc il consider de obicei minciuna la fel de sfruntata ca "Luna este facuta din branza". Foarte des am remarcat ca afirmatiile oamenilor nu sunt urmate de actiunile promise iar in rarele cazuri in care persoana a fost indeajuns de importanta incat sa am o reactie, constatarea mea a fost interpretata ca un repros - uneori chiar a fost repros iar alteori doar un cartonas galben, fecioarele judeca intransigent si uneori gresesc cand nu acorda o a doua sansa cuiva. De obicei doar imi notez ca persoana nu e de incredere si renunt sa ma mai preocup si sa tin cont de existenta ei, se poate da foarte usor ton de ocupat la telefon, pe FaceBook exista grupul cunostiinte care nici nu vede tot ce pun eu si nici nu imi umple timeline-ul cu toate episoadele din telenovela care e viata lor.

"Te iubesc" vei auzi foarte rar de la o fecioara, pentru ca aceste cuvinte vin cu o mare responsabilitate. Nici cand eram adolescent nu le aruncam aiurea ca sa obtin ceea ce e evident ca vor toti adolescentii, de fapt cred ca le-am zis doar de doua ori in viata. A trebuit sa fiu absolut sigur pe ceea ce simt si ca accept responsabilitatea unei declaratii care pentru mine inseamna ca ii apartin, nu exista alta persoana mai importanta sau prioritate mai mare decat binele ei, ca am incredere in ea. Fecioarele traiesc pentru persoanele la care tin, intotdeauna au in minte interesele acestora mai mult decat pe cele ale lor proprii. Timpul, energia, resursele vor fi alocate intai pentru persoanele dragi din dorinta sa primara de a le proteja, indiferent de certuri, neintelegeri. Dorintele fecioarei vor fi in plan secundar dar nicidecum nu-s ignorate, fecioara nu renunta, doar stabileste alta ordine care tine cont de ce conteaza mai mult si are rabdare de sisif pentru a-si indeplini planurile. Daca o fecioara se gandeste la tine si se trezeste zambind, e indragostit si-ti va fi loial, o data ce a decis ca iti apartine celelalte femei inceteaza sa existe.
Sigur fetele au avut parte de tot felul de idioti cu promisiuni desarte de iubirie eterna si declaratii despre cum ar muri fara "ea", ca viata lui nu are sens si alte asemenea. Eu sunt mult mai practic si chiar egoist, prefer sa traiesc pentru femeia iubita.

Fecioara este zodia cea mai responsabila si cu cel mai adanc simt al datoriei, iar asta suna bine in teorie pentru ca poti conta pe ea sa faca ceea ce este corect, sa-ti fie alaturi le nevoie si te poti baza pe ajutorul ei. In practica iti vine sa ma strangi de gat pentru cum scot distractia din orice consider ca este frivol si superficial, puritanii erau mai deschisi si aveau o atitudine mai sanatoasa fata de distractie. Fecioarele te privesc de sus si cu aroganta pentru ca viata le este guvernata de eficienta si reguli de urmat, idiotii slabi de minte si lipsiti de imaginatie se duc la munte sau la mare sau la imbatat cu alti prieteni in Centrul Vechi. Sunt plin de prejudecati pentru ca in esenta sunt convins ca n-am dreptul sa ma distrez atata timp cat responsabilitatile si datoriile mele n-au fost indeplinite complet, cum fecioarele sunt perfectioniste asta nu se va intampla vreodata. Vrei sa te relaxezi, sa evadezi, citeste o carte. Esti obosita, fa o plimbare prin parc si dormi. Ne ascundem in spatele seriozitatii pentru ca ne este atat de strain conceptul de distractie incat nu stim ce sa facem si cum sa reactionam, spontaneitatea nu ne caracterizeaza.

Un barbat fecioara poate surprinde cu reactii atipice zodiei si imaginii formate despre el, dar in esenta suntem personaje create pentru a supravietui in orice conditii, ne place sa exploram, sa studiem si sa experimentam. Si daca trebuie sa iesim din casa pentru a face asta, fie, o facem. Si schimb sistemul de la stat la privat si la privat schimb orasul de la Bucuresti la Sinaia, ma duc singur in Taipei pentru firma sau pe munte in Grecia in vacanta, merg in carciuma si ma imbat cu vodca si suc de portocale - desi lumea insista ca nu esti beat daca se inteleg cu tine si esti coerent. Putem da dovada de adaptabilitate, nu inseamna ca imi place sa ma duc in club dar pot sa dansez tolerabil de decent, prefer o plimbare in parc dar sunt perfect capabil de cateva seturi de tenis si badminton si nimeresc tinta cu sagetile la tir cu arcul, nu-mi place fotbalul dar pot sa scuip coji de seminte cu cei mai golani dintre golani. Curiozitatea este un factor motivant puternic, uneori o fecioara se rascoala si evadeaza din rutina sa bine stabilita doar pentru a-si arata lui ca poate si pentru ca oricum ii place sa aiba planuri pentru orice eventualitate de la o ploaie de vara pana la invazia extraterestrilor.

Artistic vorbind preferam exprimarile in domenii exacte, fixe, masurabile si cuantificabile. Dar imi place sa fac poze cu DSLR-ul, sa surprind momente, uneori imi place sa mai schitez ceva pe o hartie, scriu mult pentru ca ma ajuta sa ma descarc si sa tin in minte secretele pe care nu le pot spune decat lui Mr. Bilbo. Pictura, muzica, poezia si proza si-au avut fascinatia si interesul meu cand eram copil si plecam cu tata in parc de povesteam pe vreo tema pana ne intorceam acasa niste ore bune mai tarziu si trebuia sa ajung repede la incheiere. Mi-aduc aminte de o compunere inspirata de Jules Verne, 20.000 de leghe sub mari, cu actiunea in Delta Dunarii pe undeva si cum intreba un coleg "si submarinul era facut din c* iar geamurile din p* inghetat" - uneori imi doresc sa ma intorc inapoi in timp ca Sam Becket si sa... in fine, ramane pentru alta data.
Filmele si jocurile pe calculator si cartile fantasy imi stimuleaza acum imaginatia si-mi tin ideile pentru mine, in lumea de personaj inadaptat ce foarte probabil sunt."

Mai multe aici, aproape toate adevarate si bonus cateva creatii proprii:

  • Virgoes were not made to be fun, somebody has to get shit done.
  • You can betray a virgo, but a virgo can't ever betray even when deserved.
  • Virgoes avoid conflict, but they certainly are cold, calculated and vicious.
  • If it's more loyal than a virgo, it probably also barks and wags its tail.
  • It's a tie about what is more annoying in a virgo: his arrogance or being rightly so.
  • Buster Keaton was under contract not to smile in public, had he been a virgo he would have done it for free
P.S. O fecioara trebuie lasata sa renunte la armura si sa se apropie de tine in ritmul ei, daca ai rabdare sa ii treci testele si sa o "imblanzesti" va ajunge sa aiba incredere in tine. Ne este frica de respingere, teama sa fim raniti, stiu din experienta cat ma consum eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu