sâmbătă, 20 iulie 2013

Depozitul de ochelari

In principiu am 2 perechi de ochelari de vedere, Ray Ban si Silhouette, si 1 de soare Calvin Klein. Ray Ban s-au rupt si sunt fubar, Silhouette au trecut deja printr-o inlocuire a bratelor rupte care m-a costat vreo 100 de Euro pentru ambele iar cand unul s-a rupt din nou m-a dus mintea sa iau rasina epoxidica Bison si sa le repar. |Ochelarii de soare o duc foarte bine, multumesc de intrebare.

Ei bine, intr-o astfel de situatie cu nici o pereche de ochelari de vedere intr-o forma prea buna era cazul sa fie luate masuri pentru a corecta situatia si sa am o pereche de rezerva. Am cautat de zor pe Google, Amazon, eBay rame cu design cat mai simplu si cu lentilele cat mai libere, apropiat de cum arata Silhoutte, modelele si preturile nu m-au satisfacut. Dupa un drum pana la Optica '87 am aflat de rame flexibile din aliaj de titaniu, ~400 de lei bucata si cum deja m-am obisnuit ca preturile din Romania sa fie in ton cu nesimtirea lui Ponta am trecut la sapaturi arheologice pe net. Nicol flex n-am reusit sa il gasesc, brandul nu apare, desi se presupune ca este de origine japoneza si cu ceva pretentii.

Materialul folosit in ramele de acest tip se numeste Flexon si dupa cum se vede in videoclipul de mai jos, chiar le poti indoi fara sa se rupa si isi revin la forma initiala.


Producatorul original a licentiat cred tehnologia si altora, asa imi explic faptul ca exista mai multe branduri de rame de ochelari cu aceleasi caracteristici.

Desi nu am dat peste Nicol Flex am gasit ceva similar, tot de aliaj de titaniu, tot flexibile si ce-i drept cu istoric destul de limitat in privinta prezentei pe net si a opiniilor exprimate. Vanzatorul de pe eBay la care le-am gasit are reputatie foarte buna, l-am intreb care-i hramul cu ramele Flexure de la Capri Optics si mi-a raspuns repede ca a vandut multe perechi fara sa aiba probleme, atat offline cat si online pe eBay. Indicatorul de reputatie arata ca este un negustor cinstit asa ca am decis sa am incredere in el iar curiozitatea m-a impins si ea si am comandat acelasi model pe 2 culori Black si Gunmetal pe 28 Iunie.



Pentru ca mi se parea aiurea sa platesc transport de 9$ de 2x, pentru fiecare rama in parte cand ele sunt mici si usoare si incap intr-o cutiuta, am negociat cu vanzatorul si-a fost de acord repede sa imi ofere transport gratuit pentru perechea a doua. Pretul afisat acum este 45$ dar eu le-am luat la 38$ bucata pentru ca spre sfarsitul perioadei de listare a scazut pretul ramelor. PayPal a luat 38$ + 9$ de 2x, i-am atras atentia si vanzatorul mi-a rambursat 9$ pe care i-am folosit destul de repede sa iau un joc Batman Arckham City GOTY edition :D. PayPal chiar e un mod comod si versatil de a plati online.

Expedierea s-a facut pe 1 Iulie conform USPS iar numarul de tracking nu a folosit decat ca sa arate asta, n-au mai existat alti pasi prezentati, nu l-am putut folosi nici in sistemul Postei Romane desi in alte ocazii numere similare au mers. Cam pe 11 Iulie am inceput sa ma agit, pentru ca nu aparea nici un progres in urmarirea expedierii si am intrebat ce se intampla, mi-au raspuns in cateva ore ca ar trebui sa primesc pachetelul, ca ne aflam in durata medie de tranzit si ca poate fi o mica intarziere din cauza ca au avut liber pe 4 Iulie. M-am simtit un pic idiot cand in aceeasi zi am primit notificarea de mers la OP3 pentru colet din SUA.

Trecem peste faptul ca Posta Romana mi-a pus notificarea in cutia de scrisori in ziua in care trebuia sa ma fi prezentat la ei si ca la 8 dimineata a doua zi cand am ajuns la OP3 deja era coada. Coletul a ajuns in conditii destul de bune, l-am desfacut la fata locului cu martor pentru ca era un pic julita hartia folosita pentru sigilarea cutiei. Inauntru ramale erau foarte OK si bine mersi, am plecat fericit acasa.


Ce mai ramane de facut? Sa se duca tata la un control ca sa stiu ce dioptrii ii mai trebuie dupa care eu sa imi fac drum pe la o optica decenta sa ne faca perechiile de ochelari cu lentile de plastic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu