sâmbătă, 29 iunie 2013

Stiu ce-ai facut aseara. Si joi seara, de fapt

Dar sa ne ocupam de vineri seara. Ce se face altceva decat mers in Centrul Vechi si imbatat? Mers la mare in Vama si imbatat? Sau la munte si imbatat? Exista desigur si exceptii la prima vedere, care se duc la film sau chiar pe Snagov cu barca luata cadou de parinti (nu te supara Andreea, stiu ca stai pe acolo, nu da cu pensule dupa mine :P).

Dar eu nu discriminez, ii pun pe toti in aceeasi categorie, creaturi care-si urmeaza instinctele primare, automatismele deja formate si nu ies din obiceiurile impamantenite. E vreo diferenta intre asa ceva si zombies din filme? Nu prea, de fapt stiati ca zombies reprezinta in arta frica de corporatismul si conformismul dus la extrem? Oameni care isi pierd identitatea si se imbraca dupa cum se asteapta anturajul lor sa se imbrace, citesc cartile aprobate de grup si de fapt se poarta si comenteaza in asentimentul grupului.

Eu? Ma duc vinerea la cursuri de tir cu arcul, daca am chef, si-ar cam trebui schimbat cu unul mai puternic pentru ca doar 18lbs nu mi-e de ajuns. Ma joc pe PC NWN/ME3/WoW/LoL. Citesc una din sutele de carti SF/Fantasy de pe Paperwhite. Indur o iesire in oras, beau cot la cot cu ceilalti si cand vomit pentru ca m-am imbatat ca porcu' si pentru ca mi s-a facut scarba de cei de la masa de alaturi raman perfect coerent, controlat si politicos. Fac planuri de cucerire a unei fete, dar cum are parul lung si nu e facut codite de care sa o trag, mai astept. Sau ma uit sa vad ce buget am nevoie pentru un proiect al meu, ce persoane cu ce talente imi trebuie alaturi de mine. Pun deja in miscare rotile pentru un cadou pe care trebuie sa il am gata in Septembrie.

Repetivitatea si lipsa aceasta de diversitate mi se par ingrijoratoare si de fapt sunt un afront pentru inteligenta mea. Ma pui intre fizicieni, discutam despre bosonul lui Higgs si trecem la cat de corecta e stiinta din The Big Bang Theory. Aruncat intre SPPisti, si spioni ii intreb in cat timp neutralizeaza un agresor si cum nu vor raspunde intre 3 si 5 secunde, discutam noutatile din Israel; daca-s mai intelectuali ne ocupam sa disecam testul cu paharul pe balcon. Intre programatori, facem misto de adresele de IP din filme, Windows si Apple. Pe creatorii de moda ii tratez cu soarta lui Petronius, arbiter elegantiae din Quo vadis si mtdress.com si preturile in crestere la containerele cu care isi transporta marfa, tehnici de vidare a ambalajelor ca sa ocupe mai putin spatiu si cum a intrat pe messenger cu mine Mihai Albu cand l-am facut cizmar glorificat pe blog. Avem doctori in grup, ia te uita, ne uitam toti la Dr. House, incredibil cum o fisura de os poate da simptome similare unei incetari a functionarii ficatului si chestia aia ca un fir care se baga in vena sa investigheze se numeste cateter si exista evident pe mai multe diametre. Dive digitale cu bloguri de beauty, ioai, pai fata tocmai am comandat o faina speciala de la Bob's Red Mill sa vad ce paine si prajituri si masti de fata ies din ea, si produsele Nubian Heritage, si coloana sonora de la editia urmatoare si interdictia lui Manafu sa mai scoata un cuvant de tampit ce e si cum nu a fost invitata Adiana, dar oare e parcarea destul de mare pentru blonda roz Alina Ceusan si le arat cum am pe speed dial numarul de la Green Peace Romania in caz ca una din cel cow size se ineaca in vreun aperitiv sa vina sa o impinga in piscina. Papushei de bani gata si cicisbei, nu promit ca reusesc sa n-arat mai bine si mai lat in spate decat ei si sa nu-i bag sub masa cu bautura, dar macar discutam despre Toyote Prius si Tesle 6 pentru ca toti penalii au de la mami si tati BMW-uri si Mercedesuri, iPhone-uri si-alte jucarele identice la toti din grup si preturi la supape, valve, injectoare si diferenta de calitate intre otel brazilian si indian (niste porcarii) versus cel italian (mediu la pret si calitate) sau cel suedez (scump frate, da' stai in fata).

Imi place diversitatea, cred ca e cheia supravietuirii, dar vad cum omenirea se uniformizeaza tot mai mult, cum se dilueaza identitatile nationale si apare un sistem de caste, de specializari - dar mai corect ar fi spus de limitari. Cum se raspandeste prostia ca o plaga mai virulenta decat zombies si ma intreb daca mai avem vreun viitor. Bad news, nu sunteti toti pe lista de persoane pe care le salvez in caz de zombies, extraterestrii sau rascoala a robotilor.

Inspirat de fapte reale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu