miercuri, 5 iunie 2013

Quicktest USB 3.0 vs. 2.0

Comparatia este incompleta pentru ca n-am port USB 3.0 in laptop, dar este relevanta pentru ca majoritatea omenirii n-are porturi USB 3.0 in laptopuri sau desktopuri. Pentru a investiga sporul de viteza am folosit laptopul meu MSI EX300 si USB stick-urile ADATA C906 (USB 2.0) si UV150 (USB 3.0), ambele de 8Gb.

Pentru ca designul celor 2 este extrem de similar, eu il consider pe UV150 varianta upgradata la USB 3.0 a modelului C906.
Exista multe programe ce pot fi folosite pentru a verifica performantele unui stick USB, eu am preferat CheckFlash ca sa testez in acelasi timp si calitatea memoriei folosite si daca exista cumva erori in aceasta.

Daca viteza de scriere este aproximativ aceeasi, pana in 5 mega/s care sunt acceptabili pentru un stick ieftin si fara garantii de performanta, cea de citire creste cu un impresionant 50% in cazul UV150 trecand de 30 mega/s. Pot presupune ca se datoreaza modului de acces al memoriei flash si compatibilitatii cu standardul USB 3.0 si ca in cazul folosirii unui port 3.0 vitezele de scriere si citire vor creste.

Poate unora le place sa astepte. Pentru ceilalti recomand ADATA UV150.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu