vineri, 21 iunie 2013

Mic dejun pentru o zi reusita

Ceva proverb zice ca "esti ceea ce mananci" iar altul ca "ziua buna se cunoaste de dimineata". Mie imi place sa le impac pe amandoua cu un mic dejun sanatos. Nu inseamna ca uneori nu o calc pe langa cu niste oua si bacon sau in alte zile nu "postesc" doar cu o cafea. Stiu ca sunt un superb si un divin asa ca le mai las o sansa si altora care n-au decat scobitori in x in loc de maini, picioare sau privire.

De baza este castronul cu cereale, preferatele mele pentru continutul de fibre, goji si alte fructe dar si pentru lipsa de zahar sunt cele brand propriu Mega Image cu Omega 3. Daca veneau si cu o blonda mai fierbinte decat cafeaua, nici ca mai trebuia altceva vreodata. 5 masuri de cereale inseamna dupa estimarea mea 50gr, mai mult decat de ajuns fata de unele doze recomandate de doar 30gr. Imi plac cerealele acestea pentru ca au 10% fibre, cam cea mai mare concentratie de fibre care se gaseste in cereale in Romania - desi e posibil sa fie ceva produs Montignac cu 12% la un pret exorbitant fata de cei doar 20 de lei pentru cutia de Mega Image.



Cerealele evident nu se mananca uscate decat daca esti cap de vita furajata, eu le fac cu lapte Napolact de 1.5% grasime sau sana / chefir / lapte batut / lapte covasit de la Covalact sau Gusturi Romanesti. Atentie, ca lactatele Gusturi Romanesti sunt ele OK, dar laptele lor are un gust de metal si este o experienta pe care as evita-o pe viitor. Functie de produs si brand, preturile variaza intre 4 si 7 lei, iar o sticla de 900gr de lapte batut mi-ajunge pentru 3 portii de cereale, aproximativ.

Acum ca le-am facut, sa le indulcim cu sirop de artar, stevia sau sirop de caramel. Primele 2 sunt bune de pus si in lactate, nu doar in lapte, siropul de caramel este bun doar pentru laptele cald in care se dizolva uniform. Una din ideile mele mai tembele a fost stevia cu aroma de lamaie, boy that was a bit on the stupid side, pentru ca e usor aiurea chefir cu aroma de lamaie sau cafea cu aroma de lamaie - e buna doar pentru ceai.

Cafeaua dimineata trebuie sa fie ca femeia: fierbinte, proaspat macinata, tare la corp si indulcita natural. Imi place varianta Costa Rican de la Whittard, o cafea mai putin prajita si mai tare, iar in camara isi asteapta randul cafea Just a Bean. Zilele astea imi place mai mult cafeaua facuta la expressor, asa ca trebuie macinata mai fin pentru a lasa apa sa treaca prin ea. Dintre indulcitori, cel mai bine i se potriveste siropul de caramel, desi nu e rea nici cu sirop de artar sau stevia, nu mi se pare la fel de buna. Ii adaug lapte pentru ca imi aduce aminte de cacao facuta de mami cand eram mic.

Despre ceaiuri care se beau la birou ca sa fac fata caldurii, alta data, va las cu Gimli sa va judece el ce mic dejun aveti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu