joi, 27 iunie 2013

Fa-ti un ceai, calmeaza-te

Diminetile mele incep de 2x, intai acasa cu cafea sau cereale sau alt mic dejun si pe urma la birou cu primul ceai al zilei. Urmat de altele, pentru ca vara trebuie sa ne mentinem hidratati si un ceai fierbinte activeaza sistemul de racire al corpului nostru: golanii asuda, domnii perspira iar donsoarele resimt caldura.

Jasmine Blossom Tea este un ceai verde cu aroma de iasomie, cu gust mai curand fresh si inviorator pentru ca are si un pic de cofeina in compozitia sa, indulcit cu stevia si de azi voi schimba cu varianta cu aroma de lamaie. La birou am un fierbator Severin de 1l si nu mai stiu cate sute de W, cert e ca imi fierbe apa in cateva minute, sub 5. De la Whittard am clestisorul de ceai in care pun cam o lingurita de frunzulite pentru o cana de ceai, dar se gaseste ustensila si-n IKEA si probabil si-n alte magazine mai ieftin. Pus in cana, clestisorul incarcat cu ceai se trezeste cu apa clocotinda turnata peste el si ramane in ea vreo 2 minute dupa care il scot si-l scutur inainte sa il las sa se scurga sprijinit de marginea canii. Frunzulitele se desfac frumos si se umfla ca volum, e unul din motivele pentru care prefer sa pun mai putin ceai ca sa am o difuzare mai libera a apei prin el. Curand voi incepe si varianta Rooibos, care este un ceai ce se poate bea oricand in timpul zilei, fiind un ceai aromat dar nu verde sau negru. Vad ca inca este activa oferta cu orice ceai Jasmine luat si infuzor la pret redus. Am testat infuzorul, este simpatic datorita ideii de functionare bazata pe principiul vaselor comunicante. Si totusi imi pare un pic nepractic pentru ca se poate folosi pentru a face doar o cana si acele fante de difuzare a apei mi-e ca se pot infunda in timp de la folosirea de ceai frunzulite.

De obicei adaug 6 picaturi de stevia la ceai, eu nu prea ii simt gustul cand pun in ceaiuri, in schimb in lapte sau produse lactate (sana, chefir, lapte batut, lapte covasit) il remarc mult mai usor. Gustul este fresh, racoritor si usor calmant pentru mine, poate si pentru ca sunt dintre acele persoane pe care stevia are efect de coborare a tensiunii. Oricum, este un ceai foarte bun pentru inceputul de dimineata caci ma ajuta sa trec peste e-mail-urile care ma enerveaza. Stau uneori cu cana in mana si raman interzis privind la ecranul calculatorului...

Ceaiul trebuie sa fie fierbinte pentru a te face sa transpiri, vara aerul conditionat ajuta mult dar bauturile trebuie sa fie calde si fierbinti pentru ca cele reci transmit un mesaj gresit organismului. Daca bei rece, corpul isi face analiza interna, constata ca e rece, deci e bine si nu are nevoie sa transpire si inchide procesul. Vara, pe 30+ de grade, sa nu transpiri te incalzeste si mai mult pentru ca retii caldura generata inauntru. In tarile arabe, in Afghanistan si in alte zone calde se servesc ceaiuri fierbinti tocmai pentru ca experienta de secole i-a invatat cum sa reactioneze corect la canicula.

In restul zilei prefer sa imi fac inca vreo 2-3 ceaiuri simple si fara pretentii, din fructe de padure de la Mega Image, brandul lor propriu. Am constatat ca daca incep sa dau semne de stranutat si fornait nasul imi dispar natural dupa aceste tip de ceai - si nu cred ca e facut din plante stropite cu antibiotic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu