sâmbătă, 12 februarie 2011

Cum sa iti iei router wireless

Dupa experienta cu DIR-855, care costa o tona de bani si avea acoperirea mai slaba decat bietul meu MSI de acum 5 ani, am invatat cate ceva. De tinut minte cand iti alegi un router:
- firma si pretul nu inseamna intotdeauna calitate si performanta
- routerele vin limitate de producator la o putere de emisie de 28mW, ceea ce este infim
Asa ca alegeti un router la care puteti modifica puterea de emisie, mai simplu spus unul pe care se poate instala firmware DD-WRT sau alt firmware open source 3rd party. Verificati compatibilitatea inainte de cumparare.
- routerele vin cu antene de ~2dBi, ceea ce din nou este infim
Asa ca alegeti un router la care antenele se pot inlocui usor, foarte multe permit asta. Cea mai puternica antena disponibila pe care am gasit-o eu este un TP-Link de 8dBi la PcGarage.ro. De la 2dBi la 8dBi e ceva diferenta, daca mai sunt si 3 antene de inlocuit imbunatatirea trebuie sa fie considerabila.
- porturile gigabit de 1000Mbps sunt inutile, nu va vor folosi niciodata asa ca in principiu nu are sens sa platiti in plus pentru ele
- acoperirea wireless pe 5GHz este mai mica si mai usor afectata de obstacole decat o retea pe 2.4GHz
Fiind scump si cu suprafata acoperita limitata un astfel de router ce suporta retea pe 5GHz este util doar intr-un birou de tip open space sau alt mediu cu spatiu liber. Pe asta chiar nu merita sa dati vreun ban.
- procesorul folosit de router e important in rapiditatea cu care va deservi reteaua, asa ca un router cu procesor mai rapid este de preferat unuia mai lent.
- la fel de valabil pentru cantitatea de memorie disponibila pentru sistemul de operare al router-ului
Optiuni sunt destule, dar daca tot am vazut un DIR-615 in promotie la eMAG, l-am luat ca sa vad si eu cum e cu DD-WRT-ul si sa ma familiarizez cu procedurile de update si interfata, pentru ca e unul dintre cele mai ieftine routere draft n suportat de firmware-ul 3rd party. Pe scurt am obtinut din el dupa update aceeasi acoperire si putere a semnalului care le aveam de la MSI cu viteza de download pe care o aveam cu DIR-855. Si asta pentru doar 170 de lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu