luni, 3 ianuarie 2011

Tigani sau rromi?

Dupa ce cateva sute de ani li s-a spus tigani si-au fost sclavi tolerati pe mosiile boierilor, s-au trezite ciorile astea ca au drepturi dupa revolutie si-au inceput sa pretinda ca ei sunt rromi de fapt. N-am habar de unde idee asta, ei intre ei tigani isi spun dar cica etnia lor asa s-ar numi de fapt. Si nu cred ca a fost vreun razboi in care romanii i-au invins pe tigani si i-au facut robi si sclavi, ca sa zici ca noi le-am impus asta.
Numele de rrom a contribuit la considerarea intregii Romanii ca fiind un imens Tiganland si tratarea cu dispret a cetatenilor sai datorita confuziei de nume. Dap, am patit-o pe aeroport cand mi-au vazut cartea de identitate "ah, roman".
Pe acest fundal si cu sustinerea Academiei Romane (niste idioti care se pare ca mai fac si ceva bine din cand in cand), deputatul Silviu Prigoana cere trecerea inapoi la folosirea denumirii de tigan. Idee cu care eu sunt foarte de acord, ei intre ei isi spuni tigani, noi le spunem tigani, Europa le spune tigani. Ce le mai trebuie ca sa se convinga ca asta sunt?
Un tigan ar fura mai putin daca ar avea alt nume?
Un tigan de-ar avea alt nume ar puti mai putin?
Un tigan ar citi mai mult de s-ar numi rrom?
Imi plac pretentiile reprezentantilor acestei etnii, ca nu e corect sa li se spuna tigani pentru ca inseamna murdari, analfabetib, hoti, criminali, nomazi samd. Adica cele mai proaste argumente posibile :)). In scoala tiganii erau golanii imputiti care terorizau colegii cuminti cu note mai bune decat ale lor (adica pe mai toata lumea), tigancile disparea prin clasa a 4-a sau a 5-a pentru ca erau maritate. Casa mi-a fost sparta de un tigan. Cersetorii de la colt de strada tigani sunt. Vanzatorii de droguri, bisnitarii de valuta tot tigani sunt. Rata de criminalitate si analfabetismul sunt la cele mai inalte cote in aceasta etnie, si tot ei strica media consumului de sapun pe cap de locuitor in Romania. Mi-aduc aminte cand eram mic cum ma duceam in parc in 23 August si treceam pe langa niste case de tigani (pe acolo pe unde e restaurantul lui Adi Minune), putea ingrozitor de nespalati jegosi ce erau.
Asta e experienta mea cu acest popor, care ar trebuie sa zica mersi ca vrem doar sa le spunem pe numele lor corect de tigani in loc sa punem in practica pe ei unele din ideile lui Hitler. Pentru ca daca ai o infectie, o cangrena, o cauterizezi ca sa se vindece restul organismului, ar spune el.
Imi cer scuze pentru discriminarea indusa de folosirea masculinului "tigan", va asigur ca le consider pe tiganci la fel de capabile sa fure, sa minta, sa insele si sa puta ca si tiganii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu