duminică, 14 martie 2010

Buna, numele meu este Alex, si sunt alcoolic

Cel mai probabil asa ar suna primele cuvinte pe care le-as spune eu la o intrunire a Alcoolicilor Anonimi, daca as fi fost un idiot slab de minte si as fi facut alte alegeri cand eram mai mic. Am avut o perioada in care am descoperit ca imi place sa beau visinata, era dulce, usor alcoolica, si faceam carare pana la camara. Doar ca la un moment dat, m-am vazut in oglinda cum aratam, dornic si fericit sa imi iau doza, fata strambata, contorsionata... si m-a apucat un dezgust teribil fata de mine, si mai ales fata de bautura.
Poate ca visinata nu e cine stie ce bautura tare, la vreo 30 de grade doar, dar de atunci si pana acum as fi avut vreo 15 ani sa ma perfectionez pe principiul "cine fura azi un ou, maine fura un bou". Din scurt am eliminat aceasta tendinta, si ma bucur ca am avut mintea sa fac asta devreme.
Scriu aceasta postare pentru ca din pacate cred ca toti avem pe cineva, in familie, intre prieteni, sau intre cunostiinte care au o problema cu alcoolul. Acum sa ne intelegem, poti sa fii alcoolic fara sa ajungi sa fii beat mort sau te imbeti pana nu mai stii de tine fara sa fii alcoolic. Diferenta sta in dependenta de pahar, si daca la barbati se mai accepta pentru ca societatea se asteapta ca ei sa fie niste porci beti, nimic nu este mai trist si nu provoaca mai multa sila decat o femeie beata sau mahmura, pentru ca de la ele te-ai astepta sa fie fine si elegante. Simptomele sunt relativ usor de recunoscut, pentru ca cel putin la inceput nu se ascund de loc si nu isi dau seama cand au trecut granita dintre recreere si alcoolism:
  • nevoia incontrolabila de a consuma alcool
  • pierderea controlului - incapacitatea de a se plimita la un singur pahar de bautura la o ocazie deosebita
  • dependenta psihica - simptome provocate de abtinerea de la alcool, ca de exemplu ameteli, greata, anxietate, tremuraturi si transpiratie abundenta
  • toleranta - nevoia de a creste cantitatea de alcool consumata pentru a-i simti efectele
Parerea mea e ca daca ajungi sa bei bauturi cu tarie peste 70 de grade mai mult de un shot o data pe seara ca sa gusti, ai o problema serioasa si e cazul sa ceri ajutor. Sau cel putin asa ar fi ideal, pentru ca nu isi dau seama in ce hal au ajuns, iar cercul de prieteni ii trage in continuare in mocirla lor. Ar fi nerealist sa ma astept ca toti sa aiba mintea mea de tanc si sa fie in stare sa spuna "nu", dar in prostia lor cred ca se distreaza, se relaxeaza. Aiurea, doar pierd timp, arunca niste bani, in timp ce problemele vietii reale raman nesolutionate, pe langa faptul ca isi distrug incet dar sigur ficatul. Daca nu ar fi de-a dreptul patetic, ar fi hilar faptul ca isi inchipuie ca fiind un avantaj faptul ca rezista la bautura, pentru ca au antrenament. Stiti ce inseamna acest "antrenament" de fapt? Lipsa de responsabilitate, sanatate deteriorata, nopti pierdute, oboseala la servici, indepartarea de familie si prietenii adevarati. Prietenii de pahar in mod sigur nu iti sunt prieteni adevarati, nu te-ar lasa sa persisti intr-un comportament nociv, dar asta e doar parerea mea.
Din pacate, este trista soarta celor care stau pe langa astfel de persoane si au de tras consecintele alcoolismului. Idiotul sora'mii este un alcoolic, aceasta este realitatea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu