luni, 8 februarie 2010

Meidung

Societatea umana pedepseste membrii care nu corespund ideilor sale de bine si rau izolandu-i si ostracizandu-i. Mi s-a aplicat mie asta de cateva ori, ban-urile primite pe diferite forumuri sunt doar o forma actualizata a celebrului "meidung" practicat inca in comunitatile Amish. Fara nici un efect, nu am de gand sa corespund tiparului stabilit de altii, sunt un lup singuratic iar lipsa de contact social nu ma sperie, in timp ce altii sunt paralizati de ideea asta eu prefer sa imi raman dedicat mie decat sa devin un ipocrit.
Ironic e ca genul acesta de actiune de corectie este complet inutila aplicata unei persoane independente, care nu are nevoie de validare constanta din partea altora pentru a-si confirma valoarea proprie, ceea ce ii ia societatea nu este ceva ceea ce i-ar lipsi.
Ganditi-va la societatile presupuse avansate si civilizate, ce fac cu criminalii? Ii incarcareaza in inchisori, alaturi de alti criminali, izolati de restul societatii, si se asteapta ca acestia sa se indrepte fara contact cu elementele pozitive din viata lor. Putina lume are mintea de tanc, ca sa reziste fara sa cedeze presiunii negative a anturajului. Si dupa se mira de rata mare de recidiva in randul criminalilor si dificultatile acestora in a se integra in societatea ce ii respinge. Daca nu au de unde sa invete, cum sa invete?
Pe de alta parte, eu m-am plictisit de pretentiile unora si altora, asa ca m-am izolat singur, nu mai vorbesc, nu mai scriu, nu mai sun, nu mai bag in seama, nici un cuvant, nici un semn. Nu ma vor, nu ii vreau, asa ca imi realoc resursele in alta parte, unde sunt sanse sa fie primite si eventual sa primesc si eu ceva la schimb, pentru ca sigur merit.
Imi controlez emotiile, nu ma controleaza emotiile pe mine, dificil pentru mine este sa le scot la lumina ca sa actionez pe baza lor, nu sa le controlez si sa reactionez logic si rational.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu