duminică, 1 iunie 2008

Mass Effect

In fine un RPG care isi merita numele. Povestea este clasica, salveaza universul iar daca ai timp si chef, mai rezolvi si cateva probleme punctuale ale unor personaje secundare.
Personajele sunt memorabile, prin atentia acordata detaliilor folosite la crearea lor, prin dialogurile intre ele si impunsaturile pe care si le fac reciproc. Asta le face foarte reale, desi sunt extraterestrii care arata ciudat, problemele care le au si motivele pentru actiunile lor ii aproprie foarte mult de jucator. Nu as spune ca ii umanizeaza, dar in mod sigur ajuta jucatorul sa ii inteleaga si sa relationeze mai mult cu ei. Cantitatea de informatie despre galaxie, civilizatii, evenimente istorice si tehnologii este foarte bogata.
Scopul final al jocului este revelat destul de devreme, producatorii se bazeza pe descoperirea detaliilor si misiunilor care face drumul spre final pentru a mentine interesul treaz. Detalii de genul aflli ca pe planeta X este cineva care ar putea sti despre Y, ajungi pe planeta respectiva unde gasesti si alte NPC-uri care au nevoie de ajutorul tau. Si care pentru ca esti un erou au auzit de tine si te opresc din drum cand treci pe langa ele, ca sa te roage sa le rezolvi problemele.
Tehnic vorbind este realizat foarte bine, vocile actorilor sunt credibile, sincronizate cu buzele iar armele suna foarte SF, dar muzica ma cam plictiseste la un moment dat. Grafica nu am cum sa o compar cu cea de Xbox 360 pentru ca nu am consola, dar in ciuda bogatiei detaliilor si modificarilor care au loc functie de armele folosite, upgrade-urile instalate... tot am un sentiment de deja vu, de Knights of the Old Republic. Filmele din joc sunt de fapt puneri in scena cu motorul jocului, imi place faptul ca alegerile din dialog influenteaza desfasurarea lor, de exemplu micul discurs pe care il tine personajul principal cand preia comanda navei mi-a placut pentru sentimentul inaltator pe care il puteam crea cu alegerile corecte.
Sistemul de questuri ar putea avea mici bug-uri, de exemplu un quest dintr-un bar nu mi s-a activat la prima intrare in locatia respectiva, ci la un moment ulterior.
Pentru misiuni indeplinite si de la dusmani omorati primesti bani, experienta, obiecte. Obiectele pot fi arme, upgrade-uri sau modificari pentru arme si armura. Toate se pot transforma in omni gel, nu stiu la ce foloseste resursa asta in afara de hacking in sisteme de securitate, dar asa poti elibera si dispune de inventarul vechi pe care nu il mai folosesti.
Poti sa iei in misiune inca 2 personaje, sa te ajute. E mai bine sa ii cari dupa tine, dusmanii sunt multicei si variati, e nevoie de echipa pentru a termina cu ei. Si desi nu ai un control perfect asupra lor, care rezulta in faptul ca sunt cu puterile consumate cand as vreau eu sa le comand sa le foloseasca, chiar sunt de ajutor cu puterea de foc suplimentara.
La fiecare crestere in nivel primesti puncte de cheltuit pe imbunatatit talentele, care din cand in cand daca sunt destul de avansate iti aduc puteri speciale. Cele de suport ii fac pe companioni foarte utili, folosirea lor in mod tactic poate decide rapid sfarsitul unei lupte.
Eu astept sa apara oficial la noi, versiunile de pe net nu te lasa sa salvezi cand vrei si nici harta galaxiei nu este accesibila pentru calatorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu