duminică, 23 martie 2008

Jucarele noi

Daca tot a venit Cooler Master serios in Romania, am profitat de ocazie sa imi iau cateva accesorii. Mai curand pentru ca aveam chef de jucarele noi decat pentru ca aveam neaparata nevoie.
NotePal 15
Asta e un cooler de notebook, facut din aluminiu ce foloseste 2 ventilatoare de 70mm pentru a sufla aer rece pe spatele laptop-ului, alimentandu-se dintr-un port USB. Castigul la temperatura e de vreo 5 grade peste tot, procesor si hard disk. Functie de laptop si cum are fiecare model aranjate componentele si racirea rezultatele pot fi altele. Este foarte silentios, curentul de aer se simte iesind de sub laptop. Design-ul mi se pare foarte reusit pe negru mat si este foarte odihnitor pentru incheieturi datorita modului ergonomic in care preia laptop-ul si unghiului la care il ridica impreuna cu tastatura. Datorita modului de asezare al laptop-ului in el, este mai greu de ridicat ecranului unui laptop ce are clips pentru inchiderea acestuia, pentru aceasta trebuie mutat si reasezat laptopul pentru acces la butonul de deschidere al clips-ului.
Desi merge si pentru laptop-uri de 15", cel mai bine se potriveste cu un laptop de 12" care incape perfect pe el.
NotePal Infinite
Infinite e un cooler de notebook cu un design avansat, ce foloseste un singur ventilator de 90mm pentru a sufla aer rece tot spatele laptop-ului prin mesa de aluminiu, se alimenteaza tot din portul USB. Spre deosebire de Notepal 15 care isi ia aerul de sub el, Infinite are o fanta verticala in spate ceea ce ii confera un mic avantaj pentru ca il poti tine fara griji pe genunchi. Inca un avantaj fata de NotePal 15 este faptul ca ofera posibilitatea de control in 3 trepte a turatiei ventilatorului, foarte util avand in vedere ca la maxim este chiar zgomotos iar pe mediu se aude distinct. Curentul de aer se simte iesind din toata suprafata laptopului, dar totusi performanta nu mi s-a parut mult mai buna decat NotePal 15, poate 1-2 grade cu ventilatorul la minim pentru a avea un nivel comparabil de zgomot.
Datorita dimensiunilor Infinite este foarte bun pentru laptop-uri de 15", care vor sta foarte bine pe el datorita benzilor de cauciuc ce impiedica alunecarea.
NotePal 15 ramane acasa, pentru laptop-ul meu MSI S271, Infinite va ajunge la birou unde se va ocupa de laptop-ul pe care pun rautati la cale :D.
X Craft 350 Lite IDE (black)
O carcasa de hard disk ca sa imi fac hard extern din unul din hard-urile IDE de 250GB care mi-au ramas de la trecerea de la vechiul sistem pe P4 la cel nou cu Q6600. Imi place ca e negru, ca are mesa ca un fagure pentru aerisire cat mai buna, designul este reusit cu exceptia faptului ca este lucios si raman amprente foarte vizibile. La dotari o placa mica de metal care serveste ca stand, se fixeaza culisand pe o sina laterala, manual, CD cu driveri, cablul de alimentare si cablu USB pentru conectare. Are un led albastru care lumineaza numele producatorului, in momentul accesarii hard disk-ului se face roz, as fi preferat sa fie rosu intens.
Instalarea se face usor, manualul inclus este explicit. Sistemul de montare fara nici un surub functioneaza, reusita mi se pare cu adevarat fixarea hard disk-ului pe arcuri pentru a atenua si mai mult eventualele socuri. O interfata termica este pe capacul carcasei pentru a prelua caldura hard disk-ului, isi face treaba pentru ca la folosire intensiva se incalzeste carcasa.
Rata de transfer la scriere este peste 25 de mega pe secunda, mai mult nu imi trebuie. La citire nu am idee, deocamdata l-am umplut :P.
Pentru ca alimentarea trebuie facuta extern, e mai greu cu transportul, dar faptul ca suporta pana la 500GB compenseaza. Pe site-ul Cooler Master este confuzie, intr-o parte scrie ca suporta 500GB, in alta 1TB. Pe cutia exemplarului meu scrie ca suporta maxim 500GB, ceea ce clarifica situatia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu